Polecany post

3 książki, które zmieniły moje życie w 2023 roku

Rok 2023 minął błyskawicznie i według mnie, był kolejnym z rzędu tych, które pokazały mi, że im się jest starszym, tym ten czas leci jeszcze szybciej niż dotychczas. Mam wrażenie, że z marca nagle zrobiła się jesień, potem przyszło Boże Narodzenie, następnie Sylwester i tym oto sposobem mamy już raptem drugi tydzień roku 2024. Też macie takie wrażenie? 

Chociaż nie zawsze mam przestrzeń w głowie do czytania książek, które, bądź co bądź, bardzo lubię, to w ubiegłym roku udało mi się przeczytać ich około kilkunastu i w tym miejscu chciałabym wyróżnić kilka, a mianowicie 3 książki, które zmieniły moje życie w 2023 roku, w mniejszym, lub też większym stopniu (psychologiczne i okołozdrowotne).

Jakie to pozycje?


Top 3 książki, które przeczytałam w 2023 r.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każdemu taka literatura może przypasować, ale jeżeli jesteś na etapie rozwoju wewnętrznego, interesujesz się psychologią, bądź też po prostu chcesz się dowiedzieć więcej o sobie, ale też i innych ludziach, to te propozycją przypadną Ci do gustu.

Jakie 3 książki wyróżniłam?



Chociaż tytuł może brzmieć nieco przewrotnie i sprawiać wrażenie, że autor traktuje innych z góry, niech Was on nie zwiedzie. Sama trafiłam na tę książkę przypadkiem i poza faktem, że jest to książka psychologiczna, nic więcej nie wiedziałam na jej temat. O czym ona traktuje?

Zastanawialiście się czasami, dlaczego jedni ludzie są tacy dokładni, skrupulatni, uporządkowani i lubią "tabelki", ale jeżeli chodzi o wykazanie własnej inicjatywy to woleliby się nie oddzywać? Albo, jak to jest, że jedna osoba świetnie sprawdza się w roli lidera i tego, który dowodzi grupą, a ktoś inny może niekoniecznie lubi dowodzić, ale za to fenomenalnie zjednuje sobie ludzi, jest duszą towarzystwa i nieustannie się uśmiecha?

Jeżeli denerwuje Cię nieempatyczny szef, nie rozumiesz wiecznie uśmiechniętej i radosnej sąsiadki, ale za to uwielbiasz koleżankę, która robi wszystko od linijki i można powiedzieć, że ma "kalkulator w głowie", to ta książka może być dla Ciebie. Jeżeli też lubisz książki psychologiczne i interesuje Cię to, dlaczego ktoś jest taki, a nie inny, a z kimś innym jest Ci kompletnie nie po drodze, koniecznie sięgnij po tę pozycję.

ksiazki-ktore-zmienily-moje-zycie, ksiazki-psychologiczne


(współpraca reklamowa)



O książce tej wspominałam przy okazji mojego posta o Pomysłach na prezent świąteczny, ale jest to zdecydowania pozycja, które musi się znaleźć w tym rocznym zestawieniu. Dlaczego?

Przez wiele lat myślałam, że dziedziczymy jedynie wygląd oraz określone cechy charakteru - ot, żadna nowość. Lektura tej książki pokazała mi jednak, jak bardzo się myliłam. Dzięki autorowi powzięłam wiedzę na temat tego, że niewyrażone emocje, traumy oraz innego rodzaju trudne przeżycia również podlegają dziedziczeniu i nie materializują się wraz ze śmiercią danej osoby.

Wielu z nas może się wydawać, że depresja, lęki czy też niepokój są spowodowane jedynie współczesnym tempem życia oraz np. trudną sytuacją panującą na świecie. Okazuje się jednak, że jest to tylko część prawdy. Oczywiście, choroby psychiczne mają wiele różnych uwarunkowań, ale właśnie niewyrażone traumy i przeżycia wcześniejszych pokoleń mogą być jednymi z nich.

Z książki dowiesz się też, jak ważne dla zdrowia psychicznego dziecka jest samopoczucie mamy podczas ciąży i kilka miesięcy przed ciążą oraz sam poród. 

Zainteresował Was temat? Koniecznie sięgnijcie po tę książkę.


ksiazki-ktore-zmienily-moje-zycie, ksiazki-psychologiczne

(współpraca reklamowa)


To, co ta książka zrobiła z moim myśleniem to głowa mała. Na początku podchodziłam do niej nieco sceptycznie, ale z każdą kolejną stroną chciałam dowiadywać się coraz więcej i więcej. Znacie to uczucie, kiedy wchodzicie do danego pomieszczenia i od razu macie ochotę tam zostać, bo panuje przemiła atmosfera? Albo wręcz przeciwnie - wchodzicie do jakiegoś pokoju i atmosferę dałoby się kroić nożem?

Im wyższy jest stan naszej świadomości, a zatem sposób radzenia sobie z emocjami, sposób reagowania na trudniejsze doświadczenia, ale też sposób dążenia do realizacji celów czy też doceniania tego co mamy, tym lepszą "wysyłamy" energię na zewnątrz i to jest od razu odczuwalne.

O co jednak autorowi chodzi z uwalnianiem? Większość z nas ucieka przed emocjami i stresującymi sytuacjami - uciekamy w sport, pracę, filmy, używki, słodycze itp.  Autor jednak proponuje, żeby zatrzymać się i dać się danemu bólowi czy też emocji wyczerpać się, a potem ją odpuścić.

Jeżeli zatem boli nas coś (niezależnie od tego czy jest to ból psychiczny, czy też fizyczny), warto skupić się tylko na tym bólu i pozwolić mu, żeby nie kumulował się on w organizmie, tylko stopniowo zmniejszał, aż całkiem zniknie. Z kolei, w przypadku odpuszczania, autor znakomicie pokazał jak boimy się odpuszczać, podświadomie myśląc, że jeżeli chociaż na chwilę odpuścimy, to "wszechświat" zrozumie, że nam nie zależy i wobec powyższego, tego nie dostaniemy. Pozycja ta jednak pokazuje, że jest wręcz odwrotnie i właśnie dopiero wtedy, kiedy odpuścimy i przestaniemy na coś napierać, to to osiągniemy, bądź też otrzymamy.

Przewrotne, prawda?

Ta książka to swoistego rodzaju kompendium wiedzy, które pomoże Ci rozwinąć Twój poziom świadomości, dzięki czemu codzienne życie będzie łatwiejsze, znośniejsze i o wiele przyjemniejsze.

ksiazki-ktore-zmienily-moje-zycie, ksiazki-psychologiczne


(współpraca reklamowa)


Co byście dodali do tej listy? Jakie książki według Was warto przeczytać, żeby lepiej zrozumieć siebie i innych ludzi? Dajcie znać w komentarzu.


Pozdrowienia

Agata

Komentarze